Nu börjar historien om min australien resa;)

För exakt ett helt år sen (svårt att fatta om jag ska vara helt ärlig..) började min resa till australien..

kommer att utgå mycket från en dagbok jag hade med mig till austarlien som jag skrivit i varje dag under hela resan.. fick den av malla å sandra som hej då present, me massa kort och minnen å roliga saker i  :)

men börjar berätta lite om allt innen..

min kusin, jonas, kom hem från australien i februari.. vi började att umgås en hel del, han och min älskade vän marie"klicken" fann varandra.. men innan de gjorde de så hade han bestämmt sig för att åka tillbaka och han hade bestämmt sig att jag skulle följa med denna gång.. självklart sa jag ja, men va inte direkt sugen på australien men men, jag har ju inte direkt nått att förlora här hemma..:) kusin Ida, tommy cissi å thomas skulle hänga på.. jag frågade nisse om han ville följa , vilket han ville:)
när det väl började komma te kritan att boka biljett mm, insåg ja att ja inte ville åka, jag är sjukt flyg rädd, och trodde ja skulle missa sååå mycke här hemma(vilket jag inte kan påstå att jag gjorde), och tänk om jag inte har mina vänner kvar(jag visste innerst inne att jag skulle det men tankarna kom ändå;)   för ni hade inte blivit av med mig)och mycke tankar kring tänk om det händer nått när jag är borta om nån dör, blir sjuk eller liknande tänk om jag kommer vantrivas och vill hem.. men lika bra att prova, det går som det går..för det här kommer bli ett minne för livet och en riktig lärorik resa..:) men isåg att jag behövde komma bort ett tag, va less på mitt liv här hemma med jobb å andra saker.. så en dag ringde Jonas och sa att han hade bokat min biljett och att jag var skyldig han pengar. ja ä otroligt tacksam över att han gjorde det utan att berätta det för mig för då hade ja backat ur och ångrat mej hela livet..
ju närmare vi kom resdatumet ju mer planerades hit och dit visum fixades pengar sparades..
den 19/9 08 var min sista jobb dag på städmani.. och min älskade snadra kom ner hit till gävle och skulle vara med mig under helgen och på våran hej då fest som vi hade på goya.. vart en kväll med lite tårar(fats inte från min sida) tror det blir värre för dem som får stanna hemma.. de andra sista dagarna gick till att flytta ur min lägenhet, sälja min bil köpa det sista, säga hej då till vissa.. hatar att säga hej då så försökte att inte träffa så mycke folk ändå.. sista dagen kom nisse ner hit och vi var upp till mormor och moster eva och sa hej då ..

sov hos pappa den natten, viktor kund eknappt säga hej då till mig..
 resans första dag.. mamma kom till pappa runt 3 på morgonen för att hon och pappa skulle köra mig och nisse till arlanda.. väl där framme vart det jätte jobbigt..
att säga hej då till alla, hörde ida och hennes mamma säga "jag lovar att inte börja grina om inte du gör det" det fick mina ögonen att rinna över ;) och då började allas ögon fyllas sa hej då till morbror, lillan . klicken , mamma pappa å allihopa.. fixade biljetten och checkade in.. hade lite bråttom te första planet till paris..
alal satt på lite olika platser, flygrädd som jag va satt jag själv, med helt okännda personer brevid mej och tror chocken kom då så det rann tårar hela tiden.. när dom väl slutat kollade jag bak och kolade på jonas och ida, såg att båda hade tårar i ögonen och då började mina att rinna igen, tack och lov så var flygresan bara på 2.5 timmar.. väl framme i paris så skulle vi sitta och vänta i 6 timmar innan nästa plan.. så vi köpte en varsin macka å en saknad fanta citron.. så gött..;) och sen spelade vi yatzy:) tiden gick fort.. vi gick och fixade så att vi fick sitta brevid varandra på resten av resan..
nästa plan gick mot honkong och tog ca 10-12 timmar, hade massa filmer, spel serier att kolla på.. försökte sova men planet var fullt satt av kineser och de försökte väl ställa om tiden så de höll på spela massa kort spel, skrek av glädje när de vann, sprang i korridåren och slog till min axel eller mitt ben hela tiden,och sitt platserna i planen är ju inte d bekvämaste heller, tur man är liten så man kan  krypa ihop lite :) och nisse snäll som han är slängde ja upp benen på ibland:D hehe!fick massa konstig mat som såg god ut elelr såg ut som nått helt annat än va de var och kna ju inte påstå att det smakade allt för smaskens helle.r. usch:P men man blir ju inte alltfö hungrig att bara sitta på ett plan heller :)

 fortsättning kommer..............



ja det var min första dag  ja kommer nog att skriva om en hel vecka annars kan det nog bli mycket samma samma. men vi får se..
det kommer troligen att komma in lite bilder med, men har nog virus på mitt minne sen resan så ska ta och fixa det :) men försöker får tid till det har hänt en del sen jag kom hem. nytt jobb mm..:)

hoppas att man får nån som läser allt detta:)



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0