Australien 25-30/9 2008

25/9 Efter en natt me film tittande, prat och irritationer på dom på planet så var vi framme i honkong.
Alla var jätte trötta och vi räknade ut att vi hade "endast" 16 timmars vänte tid innan nästa plan skulle lyfta på australien..alla var jätte tröte och det var en sjukt stor flygplats.. vi började dra oss mot våran gate och hittade en gate där ingen var så vi la oss på stolarna golvet och somnade på en gång..:) Efter några timmar så vaknade vi att det var fullt med folk som satt runt omkring oss och stirrade.. känndes sjukt konstigt(men under resan brydde man sej inte riktigt för då va man ju van att vara en backpacker;)   ) man var inte på topp, känndes sig nästan lite vakis, trött sliten seg ont i huvudet lite illamående och en dusch hade inte suttit fel:)När alla hade vaknat gick vi dit alla restauranger och affärer va och köpte burger king hittade ett bord och spelade kort skämde ut tommy lite och snacka skit..:) Jag och ida vart uttråkade och gick
 å provade lite ansiktskrän,smink å parfym så man luktade lite gott:P hehe timmarna gick hyffsat snabbt, så 2 timmar innan vi skulle på flyget gick vi te gaten och tog av oss skorna fy fan va det stank av oss alla, folk flydde bort från oss.. usch.. men vi hade riktigt kul iallafall:)
vart massa krångel när vi skulle på planet med visumet och allt så planet fick vänta på oss i ett x antaöl minuter..
väl på planet så säger kaptenen att det är nå fel på bromsarna å att dom är urkopplade.. rädd som man va ville man bara hoppa av planet och flyga hem usch..skulle ta oss ca 10-11 timmar på detta flyg me..

26/9 Kom fram runt 10 på morgonen var ca 28 grader hur underbart som helst:)
tog en minibuss in till stan, jonas sa bara nått hostel där vi hoppade av, tänkte att vi skulle gå runt och fråga om lite priser på andra hostel.. kännde mej helt vilsen i denna stora stad;) hehe.. trodde helt allvarligt att jag skulle gå under när vi gick om kring i värmen med packningen.. men hade i tankarna klarade märy av det här så ska fan jag med göra det.. efter ett tag gick vi och lade oss i hyde park och vilade.. gick sedan upp för en lång lång backe och hittade ett billigt bra hostel  ringde dit väntade på ägaren som körde oss te hans andra hostel som dom höll på å bygga om.. alla fick bo tillsammans:) var väl inte det bästa hostlet, inne på toa när man duschade svämmade det över på golvbet och ut på golvmattan i själva rummet emd sängen.. och luktade pyton ..och den låg på sydneys hor gata , kings cross.. tog och traskade ner på stan efter en välbehövlig dusch:) gick och la oss runt halv 10 på kvällen. vilket jag antar var välbehövligt:)

27/9 hahaha kan ju inte påstå att natten har avrit underbar:P vi har fönstret mot horgatan, och för att inte döa v avloppsvatten lukten fick vi lov att ha fönstret öppet och vi har vaknat av motorcyklar, personer som skriker och vengaboys,, alla gick och sjöng på dne låten ida typp:P hahaha
mickan ringde och väckte mej 6 i morse å fatatde inte att jag sov å varför ja sov försökte förklara för henne att klockan bara va 6 på morronen.. trr hon tror ja va total puckad innan hon fattade att ja va i australien:P hahah
tog oss en rundvandring idag, med våran egna guid jonas:) gick te royal botaniq guarden , konsert huset, darling harbour  och åkte moonrail, typ ett litet tåg som går på räls i luften för er som inte evt :)
köpte oss våran första dunk med goon, så ska dricka goon och fixa god mat ikväll.. varit ca 21 grader idag..
insåg på kvällen hur mycke jag längtade hem efter alla mina vänner å hela familjen känndes jätte jobbigt..  insåg nog då att jag verkligen hade åkt iväg för ett tag fram över och att jag inte kan se dom när jag vill direkt.. ringde och pratade av mig med mamma:)
i morse kom tommys kompis tomas med som ska resa med oss . så nu är vi 4 killar och 3 tjejer..:)

28/9 idag har vi fixat bank konton och jag har ätit sushi för första gången med tonfisk va inte det godaste jag ätit..:P  sen en promenad ner till stan och till akvariumet och gick omkring där inne ett x antal timmar det var riktigt fränt:) massa fiskar krokodiler ormar ålarsälar sjöhästar hajar mm mm .. hajarna kunde man gå under bassängen och titta på dom när dom simmade emot en och över en.. fastnade nog längst där inne och även i slutet då det var en stoooor glas vägg och bänkar där man kunde sitta och titta på alla fiksar å hajar som simmade i dne bassängen..  när vi träffade ägaren tiöll hostelet så erbjöd han oss jobb..:) vi tackade ja.. så i morgon ska vi troligen jobba:) i morron får jonas reda på om han ska åka till brome , eller inte, då tänte vi hänga på 30 grader sitter inte fel;)för idag har det inte varit nå toppen väder idag har varit kallt , blåst och regnat :(
börjar planera inför nyår då vi ska försöka att fira både nyår och jul här i sydney .:)

30/9 idag har dte varit en jobb dag, jobbat i 11 timmar,, upp runt 8 i morse och åt en socker frukost som hostlet bjuder på. billigaste rostbrödet med sylt cornflakes med socker eller sylt och mjölk som smakar grädde :P
skulle jobba på en outletstore.. vi fick börja med att ställa i ordning massa bord och torka av dem, medans vi höll på och städa så hör vi att någon spelar gyllenetider helt sjukt vem sjutton spelar d här liksom.. visade sej att en som jobbade åt de som ägde huset var svensk..:)buss lasten med alla grejer var försenade så vi fick rast i ca 3-4 timmar så då vart det lunch och kortspel..:) vart massa krångel när vi skulle pcka upp och allt så vi fick göra om dte flera gången för alla sa olika saker..
märy har informerat mej om att alex schulman och katrin har gjort slut..:P hehe
åt världens minsta pizzor idag.. vart ju knappt mätt överhuvudtaget..

nu tid..: sådär vart det en liten uppdatering igen..
va på hockey me hanna igår.. riktigt trevligt.. blir mycke mer hockey ramöver hoppas ja:)